Guys, why the sad faces?

Ja, skolan har ju börjat igen och man kan riktigt känna stressen bara genom att andas in luften i klassrummen. Men varför visa dem sura minerna egentligen?

För dem som ska ligga på topp är det nästan värst, själv är jag en av dem. Så jag tänkte ge några tips till dem som verkligen håller på att bryta ner.
Ja, det är viktigt att plugga och man måste göra mycket av det om man ska ha högsta betyg. Ingen snack om saken alltså. Men man ska inte glömma bort det där roliga. Det är viktigt att man lägger ner tid till det man tycker är kul, då får man mer positiv energi och det gör att man får det lättare med skolarbetet.
Försök sätta upp ett mål som gör dig riktigt motiverad. På min skola får alltid dem med högst betyg ett pris, mitt mål är att få det. Och även fast det kanske inte händer så har jag i alla fall gjort mitt bästa. Du kan också se det som en tävling mot klasskamrater, men ta det inte för seriöst, det kanske slutar med att du inte har kompisen kvar.
Sista tipset då. Se allt från den ljusa sidan! Ja, jag menar allvar. Hjärnan är väldigt lättlurad, så lura den att det är kul och till slut blir det just de.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0